Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané milníky v historii nazvučování
Středa, Jan ; HADRABA, Jakub (vedoucí práce) ; PINKAS, Martin (oponent)
Tato práce nabízí pohled na historický vývoj v oblasti ozvučování živých hudebních vystoupení. Prezentován je vývoj technologie počínaje prvním záznamem zvuku, přes první reproduktory k prvnímu live ozvučení mluveného projevu. Následuje chronologické představení vývoje ozvučování koncertů, díky nimž se etablovala profese FOH zvukaře, monitorového zvukaře, systémového inženýra, ale také produkčních společností a distributorů a pronajímatelů techniky. Práce blíže seznamuje se systémem The Wall of Sound, který byl ve své době výjimečný. Přehled historického vývoje ukončují technologické změny navazující na příchod digitálního zpracování zvuku. Současný pohled na ozvučování je ukázán na konceptu a realizaci ozvučení olympijského stadionu během třicátých letních olympijských her v Londýně v roce 2012.
Problematika ozvučování prostor v oblasti nízkých frekvencí
Hamouzová, Eva ; PINKAS, Martin (vedoucí práce) ; GUŠTAR, Milan (oponent)
Tato práce nabízí vhled do problematiky použití subwooferů v oblasti ozvučovací techniky. V úvodu se zabývá rolí subwooferů v ozvučovací praxi a vlivem nízkofrekvenčního spektra na lidský organismus. Dále popisuje tvorbu PA systému v zaměření na nízkofrekvenční spektrum od jeho navržení, přes stavbu až po kontrolního měření. První část práce se zabývá principy spojování více zdrojů do systémů, tzv. arrayů. Popisuje vyzařovací směrové charakteristiky jednotlivých konfigurací a posuzuje také konzistenci zvukového pole na daném frekvenčním rozsahu subwooferů. Další části práce nabízí vhled do zpožďování celého systému nebo jeho částí, tzv. Beam Steering. Cílem práce je posoudit jednotlivé systémy z pohledu praxe při použití v interiérech a tzv. "Open air" neboli venkovních ozvučených akcích.
Technická podstata žesťových nástrojů
Bergmann, Michal ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Tato práce obsahuje informace o akustice a základních fyzikálních vlastnostech hudebních nástrojů. Rovněž je zde vysvětleno fungování temperovaného a přirozeného ladění a jejich vztah. Podrobněji se práce věnuje žesťovým nástrojům, jejich fyzikálními vlastnostmi a omezeními. V poslední kapitole je pak podrobně vysvětleno fyzické fungování pozounu na příkladu dvojzápojkového bastrombónu. Vše je vysvětleno pro člověka s hudebním, ale nepřírodovědným zaměřením.
Doznívání jako kompoziční parametr
Hradil, Lukáš ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; BARTOŇ, Hanuš (oponent)
Diplomová práce "Doznívání jako kompoziční parametr" pojednává o skladatelské práci s dozníváním. Představuje několik technik, jak s dozníváním skladatel může pracovat akusticky, dále se věnuje doznívání jako parametru s výrazným podílem na tektonice skladby. Práce obsahuje analýzy skladeb, ve kterých bylo doznívání použito jako kompoziční parametr.
Hudební vysílání Českého rozhlasu
Bělorová, Klára-Noemi ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; HAVLÍK, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce je přehledem různých rovin užívání hudby ve vysílání Českého rozhlasu. V první kapitole se zabývá vývojem užíváním hudby na pozadí historických událostí a institucionálního rozvoje rozhlasu, v dalších kapitolách pak hudebním formátem, hudební tvorbou a hudebními pořady na jednotlivých stanicích ČRo - jak celostátních, tak regionálních, či pouze digitálně šířených. Při psaní této práce bylo čerpáno z literatury zabývající se historií Českého rozhlasu a vybranými fenomény světa médií, z internetových stránek (zejména domácího serveru Českého rozhlasu) a samotného poslechu vysílání ČRo. Závěr práce sestává ze zhodnocení v jednotlivých kapitolách popisovaných aktivit ČRo v kontextu české hudební scény a světového mediálního trhu.
Význam mikrofonních předzesilovačů a jejich kreativní využití při nahrávání hudby
Hamouzová, Eva ; GUŠTAR, Milan (vedoucí práce) ; URBAN, Ondřej (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký vliv mají mikrofonní předzesilovače na hudební nahrávku, na jakém zvukovém materiálu je jejich vliv nejvíce patrný. Působení mikrofonních předzesilovačů je zjišťováno pomocí měření několika vybraných modelů. Výstupem měření je závislost harmonického zkreslení na vstupní úrovni signálu a frekvenční průběh druhé a třetí harmonické složky zkreslení. Dále je součástí práce poslechový průzkum, který má ukázat, zda a jak jsou vnímány rozdíly mezi jednotlivými typy mikrofonních předzesilovačů na vybraných ukázkách.
Problematika malých nahrávacích studií v ČR
Mužík, Miroslav ; Urban, Ondřej (vedoucí práce) ; PINKAS, Martin (oponent)
Tato práce prezentuje problematiku malých nahrávacích studií zaměřených na záznam zvuku v ČR. Jedná se o moderní, rychle se rozvíjející oblast zvukových studií, která doposud nebyla seriózním způsobem zmapována. V první části popisuje malá nahrávací studia, důvody jejich vzniku, rozdíly mezi malými a velkými studii. Druhá část je zaměřena na zpracování a vyhodnocení sebraných dat z osobních návštěv studií. Popisuje současné problémy, nabízené služby, vybavení a odbornost majitelů. Data byla sebrána při osobní návštěvě všech uváděných studií v této práci. Na závěr práce předkládá virtuální model statisticky průměrného malého nahrávacího studia v České republice.
Časová kompenzace PA systému
Středa, Jan ; PINKAS, Martin (vedoucí práce) ; FILA, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou časového sjednocení zvuku vyzařovaného ozvučovacím systémem (PA systémem) a přímého zvuku hudebních nástrojů nebo lidského hlasu dopadajícího k posluchačům z pódia. Jsou představeny praktické možnosti a způsoby měření zpoždění a možnosti nastavení časového zarovnání. V práci je vysvětleno základní rozdělení PA systémů a rozdělení typů nazvučení. Dále je uveden princip lokalizace zvuku a časové prahy lidského sluchu. Jedna z kapitol zahrnuje také výsledky praktického testu zkoumajícího subjektivní vlastnosti zpožděného a nezpožděného signálu a toleranci pro přesnost nastavení zpoždění.
Dozvuk autentického prostoru a jeho nahrazení umělým dozvukem
Stratílek, Jakub ; SYROVÝ, Václav (vedoucí práce) ; OTČENÁŠEK, Zdeněk (oponent)
Předmětem této písemné práce je dozvuk jako přirozený akustický jev v uzavřených prostorech využívaných pro hudební produkci a jeho nahrazení. První kapitola práce vymezuje dozvuk jako fyzikální jev a definuje základní pojmy. Druhá kapitola je věnonána dozvuku autentického prostoru, jeho charakteristice a specifickým vlastnostem. V další kapitole jsou popsány vlastnosti umělého dozvuku, jeho parametry a případné problémy. V této kapitole je také uvedeno, jak umělý dozvuk přizpůsobit. Čtvrtá kapitola práce se věnuje srovnání autentického a umělého dozvuku. Nalezneme zde vzájemné srovnání jejich parametrů, rozdíly při buzení stejným signálem, porovnání algoritmických a konvolučních dozvuků s dozvukem autentickým. Kapitola pátá pak dále uvádí požadavky na umělý dozvuk při auralizaci a také některé elementární estetické kategorie. Poslední kapitola této práce popisuje praktický experiment, který ověřuje platnost hypotézy nahrazení přirozeného dozvuku. Předmět experimentu spočívá v auralizaci zvukové ukázky z bezodrazové místnosti a nahrávacího studia. Cílem experimentu je simulovat dozvuk koncertního sálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.